Alt om os,
næsten

Design Collection-rejsen blev grundlagt i 2006 af danskerne Michael Ostergaard og Jonas Wulff Møller og begyndte i Singapore, hvor virksomheden ejede og styrede detaildriften i Bang &Olufsens flagship store, der ligger i centrum af byens største shoppingområde. Siden da har virksomheden udvidet sit detail-, engros- og driftsnetværk i hele Europa, Asien, Australien og New Zealand med tæt på 1.000 salgskanaler i omkring 100 lande på tværs af de 3 kontinenter.

Med 3 kontorer strategisk placeret i Danmark, Singapore og Australien understøtter Design Collection teamet sit netværk globalt gennem sine styrker inden for marketing, salg og effektive salgsløsninger – og giver dermed deres partnere og brands mulighed for at fokusere på vækst uden at gå på kompromis med deres unikke DNA og arv.

I maj 2021 tog Design Collection på en spændende rejse med Lars Larsen Group, hvor sidstnævnte blev 30% medejer af virksomheden, da Jonas trådte tilbage fra sin stilling som direktør i Design Collection, for at udforske andre forretningsmuligheder.

Med Design Collection fokuseret på virksomhedens vision om at tage danske designbrands globalt, ejer den i dag Ro Collection og distribuerer brandet ud over Bang & Olufsen, Menu, Silkeborg Uldspinderi, One A og Christina Lundsteen gennem sit omfattende netværk – et engagement, som virksomheden tager for at fremvise de unikke udtryk for dansk design og funktionalitet til verden uden for Skandinavien.

Alt om os,
næsten

Design Collection Denmark, tidligere kendt som MJ Group, blev grundlagt i 2006 i Singapore af Michael Østergaard og Jonas Wulff Møller med overtagelsen af Singapore’s Bang & Olufsen butik. Firmaet har siden da udviklet sig med ejerskab af yderligere butikker i Singapore og Australien, samt udvidelse af et distributionsnetværk på tværs af 3 kontinenter og 30+ lande. Vi forbliver et privatejet selskab, med tre kontorer strategisk placeret i Singapore, Danmark og Australien, som alle understøtter vores detailnetværk og kontraktmarkeder globalt.

Vores DCD-team arbejder med fleksibilitet, gennemsigtighed og kreativitet, for at sikre, at vi altid er relevante overfor kunden. Vores kerneværdier, bygger på at skabe et stærkt distributionsnetværk, via vores erfaring indenfor marketing, salg og effektive kommercielle løsninger. På den måde sikrer vi os, at vores samarbejdspartnere og brands kan fokusere på vækst, uden at gå på kompromis med deres unikke identitet og DNA.eritage.

3 STRATEGISKE PLACERINGER

kontorer i
Danmark, Singapore og Australien.

danske eksklusive livsstilsbrands

Alle med egen unik identitet,
men med samme fokus på kvalitetshåndværk, design og sans for detaljer.

Omkring 1000 aktive forhandlere

globalt.

Vi tilbyder vores detailhandlere følgende: 

  • Et stærkt salgsteam i butikkerne.
  • Brandspecialister, der tilbyder produkt- og salgstræning samt opdatering af visuel merchandise.
  • In-house visuel merchandise displayløsninger i høj kvalitet.
  • 24/7 online bestillingsplatform og adgang til varelagre i regionen, som sikrer hurtig levering og mindre binding af kapital under transit.
  • Mulighed for at konsolidere forsendelser på tværs af brands og levere til enhver forhandler i verden inden for ti dage.
  • Marketingsupport, udvikling og lokalisering med fokus på salg.
  • Stærke kommercielle bånd med detailkæder, gennem vores eksisterende netværk.

Vi tilbyder vores detailhandlere følgende: 

  • Et stærkt salgsteam i butikkerne.
  • Brandspecialister, der tilbyder produkt- og salgstræning samt opdatering af visuel merchandise.
  • In-house visuel merchandise displayløsninger i høj kvalitet.
  • 24/7 online bestillingsplatform og adgang til varelagre i regionen, som sikrer hurtig levering og mindre binding af kapital under transit.
  • Mulighed for at konsolidere forsendelser på tværs af brands og levere til enhver forhandler i verden inden for ti dage.
  • Marketingsupport, udvikling og lokalisering med fokus på salg.
  • Stærke kommercielle bånd med detailkæder, gennem vores eksisterende netværk.
GO SHOPPING ON YOUR LOCAL SITE